Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnota skoků: komodifikace a sportizace parkouru
Zemánek, Vojtěch ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Hodnota skoků: komodifikace a sportizace parkouru Abstrakt: Tato práce se zabývá mladou městskou lifestylovou disciplínou zvanou parkour. Parkour zaznamenal v České republice v posledních letech značný nárůst popularity. S ním je spojen i rozvoj způsobů, jakými se parkour dostává do stavu komodity. Zároveň se parkour zabydluje v povědomí veřejnosti jako sport. Etnografický výzkum, který je základem této práce se pohybuje na spojnici dvou procesů - komodifikace a sportizace. Na základě dat utvářených pomocí zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů popisuji, jak se tyto procesy projevují, jak spolu vzájemně souvisí a jak jsou interpretovány aktéry na parkourové scéně. Argumentuji, že komodifikace a sportizace se významným způsobem podílejí na tom, jak parkouristé a parkouristky své disciplíně rozumí. Zdá se, že oba tyto procesy hrají výraznou roli při utváření autentického parkouru. V závěru poté popisuji určité trendy a proměny parkouru, které můžeme považovat za dopady sportizace a komodifikace této disciplíny. Klíčová slova: parkour, komodita, komodifikace, sportizace, lifestyle sport
Z volnočasové aktivity e-sportem: Postoj hráčů k profesionalizaci CS:GO
Havrland, Ladislav ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
Tato práce se zaměřuje na profesionalizaci e-sportu, kdy sledujeme přechod hraní videoher na profesionální soutěžní úroveň. Práce je specifikována na prostředí videohry Counter-Strike: Global Offensive který je jednou z nejvýraznějších e-sportových disciplín co se týká počtu hráčů i dobou, kterou je amatérskými i profesionálními hráči hrána. V této práci je e-sport uchopen z hlediska profesionalizace volnočasového hraní videoher, kdy profesionalizace znamená nárůst počtu aktérů a jejich vzájemný vliv tvořící společenskou síť. Předmětem výzkumu je postoj hráčů k transformaci Counter-Strike Global Offensive, kdy možnosti, které možnosti reakcí, které hráči na tuto transformaci zvolí jsou ukotveny v teorii A. Hirschmana Exit, Voice and Loyalty, která je aplikována na profesionální prostředí Counter-Strike Global Offensive. Výzkumná data pro tuto práci tvoří analýza polostrukturovaných rozhovorů s profesionálními hráči CS:GO. Východiska práce jsou širší kontext postojů profesionálníhc hráčů a zvolení jejich strategie v reakci na profesionalizaci CS:GO.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.